کد خبر: 1231432
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
با شکایت راننده اتوبوس بی‌آر‌تی، تیمی از مأموران برای بررسی حادثه و شناسایی سارق وارد عمل شدند. مأموران در بررسی دوربین‌های مداربسته متوجه شدند وقتی راننده وارد سوپرمارکت می‌شود، مرد جوانی به سرعت سوار اتوبوس می‌شود و اتوبوس را سرقت می‌کند. 
 غلامرضا مسکنی 

جوان آنلاین: مجرم سابقه‌دار که قصد داشت برای درمان از تهران به مشهد سفر کند، یکی از اتوبوس‌های بی‌آر‌تی خط راه‌آهن به تجریش را سرقت کرد، اما در مسیر بعد از یک تصادف به دام پلیس افتاد. 
اوایل خردادماه، مرد میانسالی در تهران سراسیمه به اداره پلیس رفت و از سرقت عجیب اتوبوس مسافربریش شکایت کرد. 
وی در توضیح ماجرا گفت: «من راننده اتوبوس‌های بی‌آر‌تی خط راه‌آهن به تجریش هستم. معمولاً شیفت صبح کار می‌کنم و عصر هم اتوبوس را تحویل شیفتم می‌دهم و به خانه‌ام می‌روم. لحظاتی قبل شیفتم تمام شد و وقتی مسافران را پیاده کردم، به شدت تشنه بودم و داخل خیابان اتوبوسم را نگه داشتم و بدون اینکه خاموش کنم از اتوبوس پیاده شدم و به مغازه سوپرمارکتی رفتم تا بطری آبی بخرم. وقتی از مغازه بیرون آمدم با صحنه عجیبی روبه‌رو شدم؛ به هر طرف نگاه کردم خبری از اتوبوسم نبود. شوکه شده بودم و اصلاً باورم نمی‌شد که اتوبوس بی‌آرتی را هم سرقت کنند، اما واقعیت داشت و اتوبوس سرقت شده بود.»

 جاده خاوران 
با شکایت راننده اتوبوس بی‌آر‌تی، تیمی از مأموران برای بررسی حادثه و شناسایی سارق وارد عمل شدند. مأموران در بررسی دوربین‌های مداربسته متوجه شدند وقتی راننده وارد سوپرمارکت می‌شود، مرد جوانی به سرعت سوار اتوبوس می‌شود و اتوبوس را سرقت می‌کند. 
همچنین مشخص شد اتوبوس بی‌آر‌تی جی‌پی‌اس فعال دارد و با بررسی آن دریافتند اتوبوس در جاده خاوران در حال حرکت است. 
در حالی که جست‌وجو برای ردیابی اتوبوس سرقت شده در حال انجام بود، مأموران گشت راهنمایی و رانندگی شریف‌آباد تهران با تماس شهروندان از تصادف اتوبوس بی‌آرتی با چند خودرو باخبر شدند. مأموران دریافتند اتوبوس شهری در حال حرکت در بزرگراه امام رضا با چند خودرو برخورد و راننده با سرعت زیاد فرار کرده است. بدین ترتیب مأموران برای توقیف اتوبوس شهری اقدام به گشت‌زنی کردند و اتوبوس را بین شریف‌آباد و ایوان‌کیف شناسایی و متوقف کردند. 

 استعلام 
راننده اتوبوس در تحقیقات پلیسی مدعی شد اتوبوس متعلق به خودش است و در ادعایی گفت: «من ساکن تهران هستم و برای مداوای پاهایم که سوخته است، راهی مشهد هستم. چند روز قبل از دکتری در مشهد نوبت گرفتم، به همین دلیل تصمیم داشتم امروز با اتوبوسم به مشهد بروم، اما از آنجایی که پاهایم سوخته است هنگام رانندگی تصادف کوچکی کردم، چون عجله داشتم توقف نکردم، اما اشتباه کردم و حاضرم خسارت خودرو‌های حادثه‌دیده را پرداخت کنم.»
مأموران پلیس در ادامه از راننده اتوبوس درخواست مدارک کردند، اما مرد جوان هیچ مدارکی همراه نداشت. بدین ترتیب مأموران شماره پلاک خودرو را از سامانه مرکزی پلیس استعلام گرفتند و متوجه شدند اتوبوس شهری در اختیار راننده‌ای بوده که در خط بی‌آر‌تی راه‌آهن به تجریش مسافر جا‌به‌جا می‌کرده و ساعتی قبل هم سرقت شده است. 
با به دست آمدن این اطلاعات، پلیس‌راه راننده را بازداشت کرد و تحویل کارآگاهان پلیس آگاهی تهران داد. متهم صبح دیروز برای تحقیق به دادسرای ویژه سرقت منتقل شد و به جرم خود اعتراف کرد. سارق جوان پس از اعتراف برای تحقیقات بیشتر به دستور قاضی کوشکی، بازپرس شعبه هشتم دادسرا در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت. 


 خواب ماندم
متهم مرد ۳۰ ساله سابقه‌داری به نام بهزاد است. وی در بازجویی‌ها به سرقت اتوبوس بی‌آرتی اعتراف کرد و مدعی شد برای مداوای پا‌های سوخته‌اش از یک دکتر در مشهد نوبت گرفته بود، اما وقتی از اتوبوس مسافربری مشهد جا می‌ماند برای اینکه سر موقع به مطب پزشکش در مشهد برسد، اتوبوس بی‌آر‌تی را سرقت می‌کند تا با آن به مشهد برود. 

بهزاد سابقه داری؟ 
من قبل از این یک‌بار به اتهام سرقت بازداشت شده بودم. قبلاً سرم به کار خودم بود و پیک موتوری کار می‌کردم. درآمدم خوب بود و زندگی‌ام می‌چرخید، اما در یک میهمانی دوستانم به من موادمخدر تعارف کردند و اولین بار که به مواد لب زدم خوشم آمد، اما فکر نمی‌کردم زندگی‌ام را خراب می‌کنم. به هرحال مدتی بعد معتاد شدم و به اتهام سرقت هم به زندان افتادم. 

چه سرقتی؟ 
خمار بودم و پولی برای خرید مواد نداشتم که تلفن همراه دوستم را سرقت کردم و فروختم. او فهمید من تلفن همراهش را سرقت کرده‌ام و از من شکایت کرد و بازداشت شدم. 

کی از زندان آزاد شدی؟ 
چون اولین بارم بود پنج ماه زندان بودم و چند ماه قبل هم از زندان آزاد شدم. 

چه شد که این‌بار تصمیم گرفتی اتوبوس بی‌آر‌تی را سرقت کنی؟ 
می‌خواستم با اتوبوس بی‌آر‌تی برای مداوای پاهایم به مشهد بروم. 

پاهایت چه شده است؟ 
هر دو پایم دچار سوختگی شدید شده است. 

چرا؟ 
وقتی از زندان آزاد شدم، مدتی پیک موتوری کار کردم، اما در زندان شنیده بودم تولید شیشه درآمد خوبی دارد، به همین خاطر وسوسه شدم و از طرفی هم در زندان نحوه تولید شیشه را از هم‌سلولی هایم یاد گرفته بودم و تصمیم داشتم آشپزخانه تولید شیشه بزنم. مواد شیمیایی مورد نیاز را آماده کردم. هنگام تولید شیشه فعل و انفعالاتی رخ داد، مواد منفجر شد و روی پاهایم ریخت و دچار سوختگی شدم. 

چرا تصمیم گرفتی برای مداوا به مشهد بروی؟ 
هزینه عمل جراحی در تهران خیلی بالا بود و من هم پول زیادی نداشتم، از طرفی نمی‌توانستم زیاد با موتورم کار کنم تا اینکه یک نفر دکتری را در مشهد به من معرفی کرد که هزینه کمتری برای عمل جراحی می‌گرفت. 

به خاطر اینکه برای مداوا به مشهد بروی، تصمیم گرفتی اتوبوس بی‌آر‌تی را سرقت کنی؟ 
واقعیتش من بلیت اتوبوس مشهد را گرفته بودم و قرار بود به مطب بروم تا مرا معاینه کند و بعد به من هزینه عمل را بگوید. ۳۶۵ هزار تومان پول بلیت دادم، اما خواب ماندم و به اتوبوس نرسیدم، به همین دلیل تصمیم گرفتم خودرویی سرقت کنم و با آن به مشهد بروم. 

چرا خودروی دیگری سرقت نکردی؟ 
برای سرقت داخل خیابان پرسه می‌زدم که چشمم به اتوبوس بی‌آر‌تی روشنی افتاد که راننده داخلش نبود. همان لحظه تصمیم گرفتم آن را سرقت کنم؛ پشت فرمان نشستم و به طرف مشهد راه افتادم. می‌خواستم سر ساعت به مشهد برسم و بعد هم اتوبوس را به مالخرانی در مشهد بفروشم و هزینه درمانم را فراهم کنم. 

فکر نمی‌کردی زود دستگیر می‌شوی؟ 
اگر تصادف نمی‌کردم به این زودی‌ها دستگیر نمی‌شدم و الان مشهد بودم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار